Kantoren en medewerkers voorzien van de nodige tools en informatie voor de transitie naar de toekomst.
Verwelkom medewerkers.
Terugkeren naar kantoor zal moeilijker zijn dan eerder gedacht. Managers staan niet alleen voor de uitdaging om een veilige werkplek te creëren, die voldoet aan veranderende overheidsvoorschriften, ze moeten zich ook voorbereiden op de toekomst. COVID-19 heeft voor permanente veranderingen gezorgd in de manier waarop we werken. Door de wijdverspreide introductie van werken op afstand hebben werknemers een grotere autonomie op het werk en een betere balans tussen werk en privé ervaren.
Deze ervaring heeft geleid tot een groeiende vraag naar flexibele en dynamische werkmogelijkheden. Dus om huidige medewerkers tevreden te stellen en toekomstig talent aan te trekken, moeten werkplekken vooruit kijken en overgaan op een nieuwe manier van denken en werken.
Overgang naar de nieuwe werkcultuur.
Lees meer over de veranderingen die werkplekken momenteel doormaken en kijk hoe de nieuwe werkcultuur eruit zal zien.
De meeste werknemers werkten op kantoor, met beperkte mogelijkheden om remote te werken. Werkplekken werden voornamelijk ontworpen met traditionele toegewezen bureaus en vaste werktijden. Dit betekende dat werknemers voor hun productiviteit sterk afhankelijk waren van hun kantoorgebouw.
Terug naar kantoor
Kantoren worden gedwongen zich aan te passen om te voldoen aan veranderende overheidsvoorschriften. Remote werken wordt langzaamaan vervangen door parttime werken op kantoor. Samenwerking en teamwerk vinden grotendeels online plaats om de gezondheid van medewerkers te waarborgen.
De nieuwe werkcultuur
De nieuwe werkcultuur is flexibel en dynamisch. Werknemers krijgen meer autonomie in termen van waar en wanneer ze werken. Er zal meer nadruk komen te liggen op het evenwicht tussen werk en privéleven en werkplezier, evenals de introductie van 'plattere' organisatiestructuren.
Bisner.com
De toekomstige werkplek.
Om de nieuwe werkcultuur te faciliteren en flexibele en hybride werkmogelijkheden te bieden, zal de fysieke werkplek moeten worden veranderd.
De toekomstige werkplek zal meer gericht zijn op samenwerking, omdat individueel werk op afstand kan worden gedaan. Dit betekent een toename van gedeelde bureaus en samenwerkingsruimtes, zoals vergaderruimtes en innovatieve teamruimtes. Het kantoor wordt ook een plek waar medewerkers niet langer gebonden zijn aan bepaalde werktijden. In- en uitchecksystemen zullen gebruikelijker worden om deze verandering te beheren en om de veiligheid van werknemers te waarborgen. Het welzijn van de medewerkers zal een ander belangrijk aandachtspunt zijn, wat tot uiting zal komen in het ontwerp van de werkplek. Er komen comfortabele relaxruimtes en zitjes bij.
De nieuwe werkplek en werkcultuur zullen naar verwachting twee belangrijke langetermijnvoordelen hebben, waarvan zowel werknemers als werkgevers profiteren.
Verbeterde productiviteit
Met meer flexibiliteit kunnen werknemers werken tijdens hun productiviteitspieken. Ze kunnen ook energiek blijven door pauzes te nemen wanneer dat nodig is, en zorgen voor meer werkplezier en motivatie.
Beter welzijn van medewerkers
De nieuwe werkcultuur wordt geïmplementeerd als reactie op de groeiende vraag om een betere balans tussen werk en privé. Een verbeterde balans tussen werk en privé draagt bij aan het welzijn van de werknemers, evenals de werktevredenheid en organisatieloyaliteit. Aangezien een positieve stemming een aanzienlijk effect heeft op de creativiteit, kunnen bedrijven ook profiteren van meer innovatie.
Het eenvoudig reserveren van een werkplek, geeft werknemers de vrijheid en autonomie om te kiezen waar en wanneer ze werken. Ook gunstig voor het beheer van de capaciteit en dichtheid van de werkplek.
Reserveringssysteem voor Vergaderruimtes
Een gecentraliseerde en gebruiksvriendelijke boeking- en planningstool voor vergaderruimten. Medewerkers hebben de flexibiliteit om overal en altijd te boeken.
Service Onderhoud Systeem
Helpt je bij het beheren en onderhouden van je kantoor. Je team kan eenvoudig serviceverzoeken indienen en de voortgang ervan bekijken vanaf hun smartphones.
Community Chat
Een chatfunctie waarmee je team effectief kan communiceren. Met privégesprekken is Community Chat perfect om je medewerkers verbonden te houden.
Community Nieuwsberichten
Online community nieuwsberichten zorgt ervoor dat je team te allen tijde op de hoogte kan blijven. Helpt bij het ondersteunen van meer remote en flexibel werk.
Community Groepen
Online community groepen die het mogelijk maken om gemakkelijk samen te werken, kennis te delen en te communiceren. Helpt bij zowel online als offline teamwerk en werkprojecten.